dijous, 26 de maig del 2011

UN NOU LLIBRE: Karaganda


A la novel·la d'El cor de les tenebres, Joseph Conrad deia:

Quan era petit, m’apassionaven els mapes, em podia passar hores contemplant l’Amèrica del Sud, o l’Àfrica, o Austràlia, i em perdia enmig de totes les glòries de l’exploració. En aquells temps hi havia molts espais en blanc a la Terra, i quan en veia un que en el mapa semblava particularment atractiu (encara que tots ho semblaven), hi posava el dit i deia: “Quan sigui gran, hi aniré”.

Agafant la seva idea, i fent servir el meu dit índex com a mitjà de transport, vaig començar a jugar amb les paraules d'un globus terraqüi. 

Un cop m'aturava a sobre d'un topònim, m'hi imaginava una història, partint d'allò que em suggeria el so i la forma de la paraula.

Així nasqué un poema: Karaganda. 
Més tard, la il·lustradora Anna Clariana -amb qui hem elaborat diverses propostes- va acceptar de donar-hi forma, de posar-hi color i d'afegir-hi una mica de vida, i l'editorial Comanegra ho va reblar amb un magnífic embolcall.

Després vaig seguir jugant amb els noms de la bola del món. I en va néixer una novel·la per a lectors a partir de 7 anys anomenada El dit d'Ariadna, que publicarà editorial Cruïlla la primavera de 2012.

De moment, però, aquí teniu un bitllet, una invitació per visitar Karaganda.

2 comentaris:

  1. Ei, Pep!
    Això fa molt bona pinta!
    Doncs a veure si una estona karagandem amb el teu poema!

    Una abraçada de pluja fina!

    en Carles (Sala)

    ResponElimina
  2. Quina sort Pep poder publicar contes tan bonics, me n'alegro per tu i pels que tindrem la sort de gaudir-los, felicitacions també a la il.lustradora!!
    Mercè Escardó i Bas

    ResponElimina