dimarts, 24 de novembre del 2015

LA DONA QUE MENJAVA MITJONS...

Amb la tardor, arriba La dona que menjava mitjons, una novel·la amb coberta tardorenca de la qual m'agradaria presentar amb 6 punts:

1. Amb sis anys, la meva filla em va regalar un títol: La dona que menjava mitjons. Em va agradar tant que vaig decidir farcir-lo amb una història.

2. No tinc una manera concreta d'enfrontar-me a les idees per a transformar-les en contes o novel·les. Cada cas és un món. En aquesta ocasió, vaig començar pel títol que, per a mi, era com començar la casa per la teulada.

3. L'empresa em va resultar tan complexa que el farciment va estar un any i mig aturat al calaix, sense saber cap a on dirigir-lo.

4. La lectura estiuenca de la novel·la Matar un rossinyol de Harper Lee em va donar idees per a desllorigar-ne el desenvolupament.

5. Editorial Baula fou la segona porta on vaig trucar per publicar-la. Allà els va sorprendre gratament, acostumats només als textos més breus que per a ells he elaborat en diverses ocasions.

6. La il·lustració fou encarregada a Jorge del Corral, amb qui ja havia treballat a El petó de Lili Marleen (Ed. Barcanova, 13). El seu estil em van semblar ideal tan per una com per l'altra història. El resultat així m’ho ha constatat.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada